سرخط خبرها

ویدئو| هویت شهر در روایت‌شهر

  • کد خبر: ۱۸۲۴۵۹
  • ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
اینجا ببینید:
 
 

«رویداد ملی روایت شهر» با تمرکز بر روی هویت تصویری مشهدالرضا، می‌تواند به عنوان الگویی برای هویت بخشی در  شهرها مورد توجه قرار گیرد. این رویداد آغازی است که به زعم بزرگان سینما، در صورت ادامه یافتن، جریانی را در هنر سینمای بومی ایجاد خواهد کرد. در این قسمت از کافه‌شهر با پیشکسوتان سینمای مشهد و استادان برنامه روایت‌شهر درباره سینمای بومی و قصه‌ گفتن درباره‌ شهر گفت‌وگو کرده‌ایم.

رویداد ملی روایت شهر در یک نگاه

رویداد روایت شهر با هدف شناساندن فرهنگ و زیست اجتماعی تاریخی مشهدالرضا (ع)، توانست ۴۰ هنرمند مشهدی و ۶۰ هنرمند از دیگر شهر‌های کشور را به خود جذب کند.

نشست‌های«ساختار خرده روایت» با حضور باقر مفیدی کیا، «روایت شخصیت محور»  با سخنرانی هادی مقدم دوست و«نگره‌های زیبایی شناختی در فرهنگ رضوی» با حضور دکتر حسن بلخاری، «مؤلفه‌های بومی روایت» با سخنرانی حامد عسگری، «پژوهش دریچه‌ای رو به نگارش» با حضور علیرضا رضاداد برگزار شد.

کارگاه‌های «هویت بومی در سینما» با حضور هادی مقدم دوست، «ارتباط با سوژه» با سخنرانی مهدی زمان پور کیاسری، «تجربه سینماگری در مشهد» با حضور سروش محمدزاده و هادی حاجتمند، «هم آفرینی سینمایی» با سخنرانی مسعود نقاش زاده، «آفرینش قهرمان» با حضور محمدحسین لطیفی  از دیگر برنامه‌های رویداد ملی روایت شهر بود.

این رویداد که از ۲۸مرداد در مشهد آغاز به کار کرده بود،   ۳۱مرداد، در آرامگاه فردوسی بزرگ به کار خود پایان داد که این پایان آغازی است برای نگارش فیلمنامه‌های طرح‌های ارائه شده توسط فیلمسازان و مستندسازان شرکت کننده تا در پاییز ۱۴۰۲ فیلمنامه‌های برگزیده انتخاب و وارد چرخه تولید شوند.

 

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->